مزایای استفاده از دستگاه قطعه شویی + انواع آن

مزایای استفاده از دستگاه قطعه شویی

تمیز نگه داشتن قطعات صنعتی، قطعات ماشین آلات و قطعات وسایل نقلیه در هر محیط صنعتی و برای هر فرایند صنعتی ضروری است. قطعات تمیز دلیل عملکرد روان تر ماشین آلات و وسایل نقلیه هستند و به کاهش خطای عملکرد کمک می کنند و سبب ارتقای کیفیت محصولات تولیدی می شوند. وقتی بحث از تمیزکاری صنعتی وسط می آید روش های مختلفی را باید در نظر گرفت. از شستشوی دستی گرفته تا استفاده از دستگاه قطعه شویی.

اما در بین تمام روش ها دستگاه قطعه شویی کارایی بهتری دارد. موضوعی که در این مطلب به بررسی بیشتر آن پرداخته شده است.

دستگاه قطعه شویی کابینتی دارد که شستشوی قطعات صنعتی در آن انجام می گیرد. دستگاه قطعه شویی مثل ماشین های ظرفشویی کار می کند و حلال را با فشار به قطعات می پاشد. معمولا هر نوع آلودگی مثل کربن، روغن، گریس، تراشه های فلزی، مایعات و … را از روی قطعات به طور کامل پاک می کند.

جوهر رنگ و خوردگی را از قطعات صنعتی پاک می‌کند. ماده شوینده‌ای که در دستگاه قطعه‌شویی استفاده می‌شود می‌تواند مبتنی بر مواد شیمیایی و یا مبتنی بر آب باشد. این کاملاً بستگی به نوع آلودگی روی قطعات دارد.

از خوبی‌های دستگاه قطعه‌شویی این است که می‌توان قطعات مختلف با سایزهای مختلف را در آن تمیز کرد. لازم نیست قطعات برای تمیزکاری از هم جدا شوند. به همین دلیل هزینه‌های جانبی کاهش پیدا می‌کند و در صورتی که حلال مبتنی بر آب استفاده شود، به محیط زیست هم صدمه‌ای نمی‌زند.

انواع دستگاه قطعه شویی

امروزه با پیشرفت صنعت و افزایش ایده ها در زمینه ساخت دستگاه قطعه شویی شرکت ها و کارگاه های زیادی اقدام به ساخت و تولید دستگاه قطعه شویی کرده اند ولی آیا تمام آنها اصلی ترین پارامترها در ساخت دستگاه قطعه شویی را با بهترین کیفیت و راندمان در تولید دستگاه قطعه شویی رعایت و اجرا میکنند؟

در اینجا به توضیح این پارامترها خواهیم پرداخت:

در ابتدا شکل ظاهری دستگاه قطعه شویی حائز اهمیت است به این صورت که یک دستگاه قطعه شویی بنا بر ظرفیت کاری اعمال شده باید به نحوی طراحی و ساخته شود که از لحاظ اندازه و ابعاد جاگیری قطعات دستگاه قطعه شویی مانند پمپ، کوره، مشعل، سیستم گردان، گیربکس، تابلو برق، سیستم فیلترینگ، مخزن آب و … به صورتی باشد که فضای کمتری را اشغال کنند و برای تعمیر و نگه داری در آینده قابلیت دمونتاژ ساده ای داشته باشند.

دومین پارامتر مهم در دستگاه قطعه شویی فشار پاشش آب و زوایای پاشش است، یک دستگاه قطعه شویی باید دارای سیستم پمپاژی باشد که حداکثر راندمان الکتروپمپ را برای افزایش فشار پاشش و انتقال سیال به کار گیرد، زوایای پاشش نازل ها به نحوی باشد که سهل از تمام جهات به قطعات در حال چرخش برخورد و عملیات شستشو را انجام دهد.

سومین پارامتر مهم در دستگاه قطعه شویی، سهولت گذاشتن و برداشتن قطعات درون سبد دستگاه قطعه شویی میباشد، این امر باید به نحوی باشد تا اپراتور به راحتی بتواند به تمام نقاط سبد دستگاه قطعه شویی دسترسی داشته باشد و سبد دستگاه قطعه شویی در موقعیتی باشد که بخار حاصل از گرم شدن آب مخزن دستگاه قطعه شویی به اپراتور صدمه وارد نکند که در این مورد، شرکت ماشین سازی نیوتن صنعت به عنوان سازنده دستگاه قطعه شویی در تیپ مکعبی دارای سبد ریلی در سایزها و اندازه های مختلف را پیشنهاد می کند.

چهارمین پارامتر مهم در ساخت دستگاه قطعه شویی، استهلاک دستگاه قطعه شویی میباشد. یک دستگاه قطعه شویی باید به نحوی طراحی و ساخته شود که سیستم های عملکرد آن دارای پایین ترین استهلاک و عمر مفید بالای ده سال می باشند، یعنی از قطعات و متریالی استفاده شود که هیچ یک از آنها تا ده سال الی بیست سال هیچ گونه عیب و خرابی نداشته باشند که شرکت نیوتن صنعت دستگاههای تولیدی خود را با این ضمانت ارائه و عرضه مینماید.

پارامترهای زیاد دیگری در دستگاه قطعه شویی تولیدی شرکت نیوتن صنعت لحاظ گردیده که به دلیل حفظ منافع شرکت و جلوگیری از کپی برداری آنها از توضیح دادن آنها معذروریم و فقط مشتری های عزیز و وفادار که دستگاه قطعه شویی ساخت شرکت ماشین سازی نیوتن صنعت را خریداری کرده اند از کیفیت و تکنولوژی دستگاه قطعه شویی ساخت ما مطلع میباشند.

افتخار ما ارائه ی بهترین کیفیت و رضایتمندی شما مشتریان عزیز میباشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *